måndag 16 juni 2008

Vikken match!

Såg någon av er matchen igår mellan Turkiet och Tjeckien? Å herregud säger jag bara!
Kom upp till sovrummet där Micke låg o kollade på fotboll. Tråkig match tyckte jag men direkt hände det grejjer. Turkiet vände hårt och vann matchen med en galen målvakt som gjorde bort sig duktigt. Knuffade en tjeck som tydligen sa något olämpligt vilket resulterade i rött kort. Fiffigt såhär inför kvartsfinalen... Not! Spännande var det i alla fall!

Idag har jag jobbat och ringt runt till en massa olika fotbollslag. Ryan min kusin spelar fotboll i Australien (inte samma fotboll som här) men på riktigt hög nivå. Eftersom han nu stannar 1 månad behöver han röra på sig för att hålla fyset uppe. Han kutar ca 12 kilometer per dag (tokig) och nu lyckades jag få en plats åt honom med IFFK för lite träning till mitten av juli.
Hoppas det går bra och att han klarar denna typ av fotboll lika bra! :)

Nu hinner jag inte skriva mera, Seglinge och minisemester med Bex hägrar!
Tillbaka imorgon kväll!

Over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han ser ut att va snygg =) iallafall på bilden.

Anonym sa...

Ha så skön semester hoppas ni inte äter upp alla levande djur på ön ( eller Bex kanske)