lördag 14 juni 2008

Prommis!

Idag har jag börjat dagen med en 45 minuters promenad med Bex. Jag tänkte att vi skulle gå till Kastelholms slott och vända där men vi kom bara till golfhuset. Där mötte vi hund så för att slippa konflikter med ivrig hund och en Lessa bakom i kopplet vände vi om och gick hem igen. Men 45 minuter lyckades vi skrapa ihop i alla fall! Det är mucho skönt att gå på morgonen, fågelkvitter och lugn och ro.

Jag brukar få duktigt ont i mina benhinnor när jag går eller springer långt. Riktigt ont så jag knappt kan gå dagen efter. Jag har testat det mesta i skoväg. Dyra, billiga, mjuka hårda, inlägg och puffar men ingenting hjälper. Nu har jag däremot hittat lösningen! CROCS! Hur bra som helst, känner ingenting! Funkar bra just nu men är nog inte det optimala i snöslask... Kanske kommer de som vanlig sko som man kan svetta sönder! :)

Idag kl 12.45 åker vi till Arlanda för att hämta mina kusiner. De kommer till Sverige efter en 27 timmar lång resa från Australien. De lär vara lite möra i kroppen! Så för att göra dem ännu lite tröttare åker vi via Norrtälje och shoppar mat innan vi tar Rosella hem igen kl 20. En månad stannar det och det ska bli så roligt!

På måndag blir det minisemester för min del. Åker till Seglinge med Michaela + kids och stannar en natt. Har köpt 10 meter lina till Bex, han ska följa med. Har ingen jättestor lust att han går på jakt ute på Seglinge så nu får han sitta fast! Inte för att jag tror han skulle försvinna men man vet ju aldrig. Rådjur är väldigt spännande, speciellt när de springer och kan jagas.

Var och hälsade på Kattis och Peter en sväng igår kväll för att Kexet Bex skulle få träffa lite kompis. Så några språng med Grandisen Lussan blev det. Vi tror alltid att de vill leka men de springer typ 50 meter bredvid varandra, sen är det bra... Tråkiga hundar.

Nepp, frulla, städa bil, jobba lite och sen bär det av mot Svedala!
(Missar Sverige matchen ikväll, fan...)

Hejj hejj

1 kommentar:

Anonym sa...

E Bex för stark för dig, därför du gymmar? Fniss.

Gu va duktig du e som morgonprommar. Chesus, jag får int av mig jamsaren innan 12 jag.