fredag 20 juni 2008

Glad midsommar!

Äntligen midsommar, då är det bara en vecka kvar till semester! Tjihiii! Det ska bli sååå skönt och den är välbehövd. Jag ska bara slappa, läsa böcker och sola. En liten minisemesterresa blir det ju till Danmark då men inget utöver det.

Idag är det jobba några timmar som gäller. Sen bär det av hemåt för lite firande. Vi blir en bunt firare ikväll. Jag och Micke, mamma och Tim, alla kusinerna + morbror från Australien samt Mita och Juha + barn. Micke är hemma och kokar ägg, sätter upp tält och grejjar. Det lär ju slinka ner nån öl under dagen för honom. Trots att väderguden inte var på vår sida ser dagen lovande ut. Just nu är det solsken och varmt. Pratade just med Michaela som befinner sig på Seglinge. Där är det hett och de använder endast bikini! :) Men, de har dock lovat lite sämre till kvällen. Det ska blåsa upp och bli lite kyligt. Vi sticker eventuellt iväg under kvällen till Västerviken i Haraldsby där det är lite party hos våra bekanta!

Förra midsommar hade vi också tur med vädret. Då kunde barnen bada pool hela dagen, det var lungt och fint väder! Hoppas att detta håller i sig!

Just ja, förresten måste jag ju lägga in lite bilder från trippen till Seglinge. Det var en mysig liten ö, kändes precis som Saltkråkan då vi låg på bryggan och metade i solskenet. Jag skulle dock INTE klara av att bo där. Det är ca 30-40 pers som gör det året runt. Snacka hybris.

Japp, Glad midsommar på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

See you soon BABY!!!

Anonym sa...

Hejhopp=) Japp ett helt ok väder va d juh igår, huvudsaken att det inte regnar tycker jag! Ses vi ikväll lr? Jag messade dig, hör av dig sen, PUSSPUSSPUSS