lördag 19 juli 2008

Vart jag mig i världen vänder...

...är det alkohol iblandat. Igår skulle jag och Micke traska på stan. Vi skulle gå till Sjödagarna och eventuellt utanför Rockoff och snoka. Efter det skulle vi hem och äta kräftor. Åkte till Michaela och levererade lillkissen Misty och käkade middag. Stannade till 8 ungefär. Fick ett mess av Linda tidigare på kvällen att de skulle bjussa på champagne och jordgubbar för att fira sin kommande semester. Vi åkte dit en sväng. Fick då skumpa och goda gubbar. Linda öppnade vin och jag drack glas av det med. Kl 1 åkte vi hem utan att gått på stan alls, och käkade kräftor, mums mums.

Idag började jag med storstädning. Redde upp hallen som jag tapetserade och det blev skitbra. Stort ljust och fint. Bäddat rent i sängen och grejjat. Skönt med rent och fräscht.

Vi blev just bjudna på grillning till Anders Holmberg och Madde ikväll tillsammans med Caroline och Jonas, Conny och Marlene mm Det är ju inte alla dagar så vi åker väl. Så nu går hjärnan fram och tillbaka. Köra bil, dricka lite eller inte åka alls. SÅ jag tänkte lite fiffigt. Skulle boka en plats i bussen till Sund inatt. Sunds kommun har ordnat en Rockoff buss under hela Rockoff. Det går 00.30 från Bussplan alla nätter och kostar 4 euro. Så jag ringde numret de angett 28040 och kommer till Ålandsresor som inte har öppet på helgerna. Hur fan ska jag kunna boka plats då???!!! Bra tanke men mindre genomförbart. Man kan ju chansa att bussen går och att det finns plats MEN, om det inte finns så måste jag själv gå tillbaka till Arken och köa, ensam.
Så så, vi får se hur allt blir. Grilla blir det i alla fall.

Jag har ju inget emot festandet i sig. Det är ju roligt men det är den där jäkla dagen efter. Hela dagen går åt till ingenting. Man är seg och trött, mår lite allmänt halvskit...

Återkommer imorgon med besked hur det gick, eller så ses vi på Rockoff och då kan ni kanske se vilket skick man är i! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

stackars lessa hoppas du nyktrar till när semestern e slut pöss

Anonym sa...

Jag övar och övar och nu börjar jag få bukt på mitt dagen efter problem. Jag blir överaktiv när jag är bakis, men trött. Måst lixom städa bort ångesten.