torsdag 17 juli 2008

Så vill jag oxå bo!

Sitter och slösurfar på Internet och hittade ett trevligt litet skyffe till hus. Sådär skulle jag oxå vilja bo, herrejissaness vikken garderob damen har!

Igår blev det utgång med Mita. Linda kunde inte fixa någon barnvakt så hon fick stanna hemma i alla fall. Satt på förfest hos Mita och traskade sedan ner till Arken. Det var rätt mycket folk, det är ju sommar så då funkar det att gå ut en onsdag. En sak har jag lärt mig, jag får dökrappola av vin så det ar jag lagt av med. En cider och lite grogg fick det bli. Bacardi Razz med Sprite och Lime är nya favoriten. I mina unga dagar när Mita och jag röjde på krogen alla helger var det ALLTID vodka och juice, alltid. Nu är det alltid Razz. Vi dansade och hade roligt. Däremot ska jag aldrig gå med dessa skor jag hade igår igen. Ett par svarta pumps som helt enkelt dödar mina fötter. Idag åker de i sopen.

Stängde Arken vid 3.30 och gick i sakta mak, barfota, till Select för en raggarballe med svängdörr. Smet med folk där med. Beställde en taxi till Selects biltvätt, ett smart drag för den kom med en gång. Trevlig chaffis hon där Gun som hon hette. Pratade hela vägen om livet som taxichaffis. Shit, de kör ibland 18 timmar i sträck. DET är en trafikfara det. Det visade sig att hon är mammas gamla bästis från Gölby innan de flyttade till Australien. Fränt!

Fick förresten en bild av mamma idag på mailen som var lite söt. Mamma och Mita 1977. Vikka snyggingar, sådär minns jag inte Mita från Arken igår! :)



Idag blir det lite tapetsering här hemma i Skutviken. Köpte en mörk fondtapet för typ 4 månader sen som Micke skulle sätta upp i hallen på övervåningen. Det låg tills igår fortfarande i garderoben. Jag tog med dem till stan, bytte dem till en ljus fondtapet och nu ska jag sätta upp dem. För övrigt skulle vi verkligen behöva nya gardiner till vardagsrummet. De vi har nu är ruggigt sneda och vinda panelgardiner som jag inte hade tålamod att göra riktigt bra. Camilla och Magnus hade fina gardiner, såna vill jag ha! Ikea! Kanske kan beställa på nätet, måste kolla! :)

Igår flyttade två av kattungarna hemifrån. Ena veckan ligger de och krälar i sängen med stängda ögon, andra veckan tar de körkort och flyttar hemifrån. Helt sjukt. Men jag har ju tre kvar här hemma i alla fall. Misty flyttar till Michaela ikväll, Misty min lilla chokladprinsessa!

Nepp, nu är det nog dags att ta itu med tapeten. Bilder kommer!


1 kommentar:

Anonym sa...

Den bilden har jag aldrig sett, gud va Meja liknar på mig, man skulle kunna tro att det är hon som sitter i mommas famn för ca. 2 1/2 år sen....
Tack för igår, snurrar i skåpet ännu!!!! puss